0_IMAG0019

Sehari Sebelum Merdeka

Di suatu petang diambang kemerdekaan tiba2 aku mendapat SMS:
Farhan : Salam, buat masa ni belum ada org register.
Aku : Ok, minta2 ada rezeki.
Farhan : InsyaAllah.
Tiba2 dapat panggilan dari Farhan, dia bagitau kemungkinan ada 3 orang bidder… maybe boleh kawtim dengan bidder2 tu… samaada diaorang offer or aku yang offer. Seriously aku tak kisah mana2 pun.
Then dapat message lagi,

Farhan : Org tu tak nak bagi, kita nak bagi pun dia masih nak fikir.
Aku : Huhu
Farhan : Kita mungkin berdua je dgn dia ni. Dia nak 1500… tapi klu ada org lain selain kita dan dia, deal broke… kita fight (mamat yg sorang lagi tu adalah ULAT BULU)
Aku : Ok bayarlah.
Selang beberapa minit kemudian aku dapat panggilan dari Farhan dengan nada yang sedih…:( sebelum dia cerita yang aku dapat unit tu dengan harga RM80K… cisss sempat lagi dia buat lawak… hahaha. Thanks Farhan!

Itulah kisah aku sehari sebelum merdeka…. ni lelongan kali ke-3 aku mencuba dalam bulan puasa ni… dalam tahun ni kali ke berapa aku tak ingat dah maybe kali ke-5. 
Kali pertama dalam hidup aku masuk auction adalah untuk unit di Flora Damansara, last year tapi tewas pada harga RM90K++… Sekarang aku dah mempunyai 1 unit di Flora Damansara ni dan yang paling penting aku dapat dengan harga yang lebih murah dari last year iaitu RM80K + RM1.5K… Alhamdulillah.

Inilah yang dinamakan rezeki, it takes 5 steps for me to get this property…. so pada kawan2 yang lain jangan putus asa, just keep trying!
Walaubagaimanapun target aku this year masih jauh… aku perlukan 2 units lagi. Next auction will be this coming Saturday…. Unit yang aku nak masuk ni memang hot, so aku tak berharap sangat… kalau ada rezeki, InsyaAllah adalah tu.

p/s:
1. Farhan adalah nama sebenar…:)
2. Merdekakan minda kita dari pemikiran yang negatif… Selamat Hari Merdeka yang ke-53.

8 thoughts on “Sehari Sebelum Merdeka

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge