Back to Business | wakif’s blog

Ok, mood cuti dah habis. Actually, sehari sebelum pergi Bandung hari tu sepatutnya ada 2 unit rumah yang aku plan nak masuk auction. Tapi disebabkan sibuk (tak fokus) tak sempat nak sediakan duit untuk buat bank draft, bukan sikit tapi banyak juga sebab unit yang aku nak masuk tu boleh cecah 300k. Dalam tak sempat tu ada juga orang yang offer duit untuk bayar bank draft tu… sungguh baik orang itu. Tapi aku tolak dengan baik…
Semalam after office hour aku bergegas ke lawyer office. Ada 2 tujuan, yang pertama nak ambil kunci rumah + duit deposit (mark-up loan) dan sign SPA. Kali iniĀ aku sebagai Vendor. Sekarang ni masih dalam mood nak jual rumah… maybe lepas ni 1 unit lagi aku akan let go.
kali ni sebagai vendor pula…
Sedar tak sedar harga rumah terus meningkat naik. Sebagai contoh rumah yang aku jual ni market value dia tahun lepas 100k, tapi tahun ni boleh jual dengan harga 16% lebih tinggi… itupun aku jual bawah MV. Nak tunggu harga rumah turun? bermimpi lah agaknya… tapi untuk dapatkan rumah bawah MV memang tak ada masalah.
p/s : Sabtu ni InsyaAllah aku akan masuk auction lagi, doakan rezeki milik aku.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge